Search This Blog

Saturday 23 July 2011

LIVERPOOL VS MALAYSIA (16 Julai 2011)

Sebagai seorang peminat kelab bolasepak terbaik di Eropah, kehadiran pasukan Liverpool ke Malaysia adalah suatu perkara yang tidak akan aku lepaskan. Apatah lagi hadir untuk berlawan menentang pasukan Malaysia.

'Jom kito bet berapo sek Liverpool bule score arini?'

Suasana dari dalam LRT Bandar Tasik ke Bukit Jalil menggambarkan Liverpool mempunyai fan base yang cukup ramai di negara ini. Buka je pintu tren di Bukit Jalil..

"Liverpool....Liverpool...Liverpool..." Begitula sorakan yang ala-ala di Anfield (walhal smua muke Melayu, Cina & India) keh3..


The Next Generation


Suasana sambutan meriah berterusan hingga ke stadium dibuka untuk masuk. First time semumur hidup aku tengok Stadium Nasional Bukit Jalil penuh sesak-sesesaknya..(sebenarnya masuk SNBJ nie pun first time..dulu pernah tgk bola kt SSMIV, Darulmakmur dgn Shah Alam jer..hihi)

 Perkara yang selalu dipersoalkan orang ramai..

"Kau tu orang mesia..sokongla mesia..Tunjukkanla semangat patriotik sikit bro.."

Akhirnya, dua-dua aku sokong. Liverpool score penalty oleh Charlie Adam pun sokong (tepuk tangan)..Safiq Rahim score free-kick aku melompat2!

'Sape tau apa akan jadi lepas ni? Hehe..Gol!!!!!!'

Begitulah dengan 2nd half yang menyaksikan Malaysia kecundang tapi cukup menghadirkan rasa gerun pemain Liverpool. Siapa sangka Malaysia dapat score sampai 3 gol harini.

To Malaysia, good luck untuk match Singapore Sabtu nie. Cari seberapa banyak gol tempat lawan.

'Semua pakat berebut balik. Nak cerita kat ahli keluarga dengan kengkawan gamaknya ' 
 

No comments:

Post a Comment